De dagelijkse dingen weer doen.

Veel gestelde vragen  Veel gestelde vragen

Wij doen ons best u zo duidelijk en uitgebreid mogelijk te informeren op onze website. Natuurlijk begrijpen wij dat u nog vragen kunt hebben over onze producten, de manier waarop wij werken of over uw specifieke casus. Ieder mens is uniek, ieder verhaal is uniek. 

Op deze pagina vindt u een overzicht van vragen die ons vaak gesteld worden. Klik op een oranje button om de categorie te kiezen. Staat uw vraag er niet bij? Wij helpen u graag! Vul het contactformulier in of neem telefonisch contact op.

Algemeen Prothesen Schoenen Fysiotherapie Kinderen 


Categorie Orthesen

HOE MAAK IK MIJN HULPMIDDEL SCHOON?

De meeste producten kunt u schoonmaken door ze af te nemen met een licht vochtige doek. Wees bij lederen ortheses wel extra voorzichtig, daarbij kan water vochtvlekken veroorzaken, waardoor er altijd een donkere plek zichtbaar blijft

WORDT DE ORTHESE VERGOED?

Voor het merendeel van de voorzieningen geeft de zorgverzekering direct toestemming om het product te vergoeden (mits de verwijzing voldoet aan de gestelde eisen).  Voor sommige producten echter, moet er een aanvraagprocedure gestart worden. Dit regelen wij voor u. Wij hebben contracten met alle zorgverzekeraars in Nederland en vrijwel al onze producten worden vanuit de basisverzekering vergoed. Waar u wel rekening mee moet houden, is het eigen risico: het eigen risico is een wettelijk bepaald jaarbedrag dat voor iedereen gelijk is. Voor 2018 bedraagt uw totale eigen risico € 385. Voor kinderen tot 18 jaar geldt geen eigen risico. Bij de meeste zorgverzekeringen kunt u dit gespreid betalen.

HOE BOUW IK DE DRAAGDUUR VAN MIJN ORTHESE OP?

Begin met een uur tot twee uur dragen. Doe de orthese daarna een half uur tot een uur af en inspecteer op drukplekken. Er kunnen rode plekken ontstaan omdat de huid moet wennen aan de druk die wordt uitgeoefend. Drukplekken moeten binnen een half uur tot een uur verdwijnen, waarna u de orthese weer kan aantrekken. Wanneer het goed gaat en de huid went aan de druk kunt u de draagduur de volgende dag uitbreiden naar vier uur in de ochtend en vier uur in de middag. Totdat u de orthese uiteindelijk minimaal 8 uur per dag aan kan houden. Lukt dat niet of ervaart u teveel last van drukplekken, neem dan contact op met uw orthopedisch adviseur via T. 015 257 01 64.

MIJN STEUNKOUS HEEFT EEN LADDER / HEB IK STUK GETROKKEN. WAT NU?

Een enkele keer zit er een ladder in de kous vanwege een fabrieksfout of een verkeerde maat. Dan kunnen we de kous retour sturen naar onze leverancier voor een maatcontrole. In de meeste gevallen heeft het echter te maken met te lange nagels, te hard of snel de kous aan of uit willen trekken, of ergens achter blijven haken. Indien u dan toch graag een vervangend paar wil binnen de verstrekkingstermijn dient u deze zelf te betalen. Uw adviseur kan u dan meer informatie geven over de kosten hiervan.

Copyright 2021 Westland Orthopedie

Click to listen highlighted text!